
MH/MTI
2025. február 4. kedd. 22:11
Kiemelte, a magyarországi vonalakon egy nap mintegy 200 mozdony dolgozik, egynegyedük korszerű, háromnegyedük, mintegy 150 mozdony régi, negyven-hatvanéves jármű.
Hozzátette, 2026 nyaráig minden második mozdony korszerű lesz, az InterCity-vonatokat pedig kilencven százalékban ezek a korszerű mozdonyok fogják vontatni.
A program keretében érkezett első mozdony kedden kezdte meg a szolgálatát a Sátoraljaújhelyre közlekedő vonat élén.
„A mai naptól kezdve szinte folyamatosan, az egész év során állnak szolgálatba ezek a mozdonyok, amelyek az InterCity-vonatok élén lejutnak majd Békéscsabára, Miskolcra, Sátoraljaújhelyre, illetve Pécsre is” – fogalmazott a vezérigazgató.
A mozdonyflotta megújítására azért van szükség, hogy növeljék a járművek megbízhatóságát és könnyebb legyen tartani a menetrendet. Ezekkel a járművekkel a mozdonyok közé is megérkezik a 21. század – mondta Hegyi Zsolt.
A videóüzenethez írt bejegyzése szerint a műszaki átvizsgálást és a fóliázást követően szolgálatba állították Vectron villanymozdonyukat. A jármű a Budapest–Miskolc-Sátoraljaújhely vonalon kezdte meg a munkát, és hamarosan a már beérkezett öt másik újabb mozdonnyal is találkozhatnak az utasok országszerte.
A MÁV korábbi tájékoztatása szerint az idén 15 nagy teljesítményű dízel- és 40 villanymozdonnyal bővül a vasúti járműpark, 2026 első fél évében további 15 korszerű villanymozdony érkezik.