A nyugati piacok nyitva maradtak az Oroszországból származó energiahordozók előtt a három törökországi olajfinomító (finomító) üzemanyag-szállításainak köszönhetően. A Star Aegean például 98 százalékban orosz nyersolajjal van feltöltve, amelynek 73 százalékát a Lukoil szállítja. A vállalat a termelés 90 százalékát nyugati országokba értékesíti.
A CREA szerint az orosz olajtermékek nyugati piacokra történő törökországi szállítása Moszkvának mintegy hárommilliárd eurót hozott. Ankara a közelmúltban 105 százalékkal növelte az Oroszországból származó importot és 107 százalékkal az Európába irányuló üzemanyag-exportot.
„Ez nem jelenti azt, hogy az EU-ba Törökországból érkező összes üzemanyagszállítmány orosz. (…) A kikötők földrajzi elhelyezkedése azonban az import-export adatokkal együtt erősen arra utal, hogy jelentős mennyiségű orosz olajat egyszerűen átcsomagolnak és továbbszállítanak” – mondták az elemzők.
Oroszország India révén továbbra is szállított energiát a globális piacokra. Az Európai Unió közvetlenül azután növelte a régióból érkező szállításokat, hogy embargót rendelt el az Oroszországból származó olajra. A Jamnagar, Vadinar és New Mangalore finomítói 115 százalékkal növelték a szállítást, csak London 2023-ban mintegy 5,2 millió hordó orosz eredetű kőolajterméket importál, Németország pedig 12-szeresére növelte az importot.