A táplálkozási szakértő megnevezte az első számú terméket az idősek számára

Ahogy Kimberly Homer táplálkozási szakértő a Huffpost.com cikkében kifejtette, a táplálkozás kulcsszerepet játszik a betegségek megelőzésében is, ahogy öregszünk.

„Minden betegség egyik fő tényezője, legyen szó szívbetegségről, rákról, cukorbetegségről, elhízásról vagy demenciáról, a gyulladásban gyökerezhet, amely az életkor előrehaladtával súlyosbodik. A gyulladáscsökkentő étrend követése kulcsfontosságú a kiváló fizikai és mentális egészség megőrzéséhez, ahogy öregszünk” – jegyezte meg.

Az első számú termék, amelyből többet kellene enni a kor előrehaladtával
Ha egy konkrét terméket keres, amely hatással lehet az egészségre, a szakértők azt javasolták, hogy válasszon egy jó minőségű zsíros fehérjét, nevezetesen a lazacot.

„Az idősebbeknek legalább hetente kétszer lazacot kellene beiktatniuk az étrendjükbe, hogy növeljék az omega-3 zsírsavak bevitelét, amelyek támogatják az agy egészségét és csökkentik a gyulladást” – tanácsolta Dr. Kevin Cook.
Edwina Clarke táplálkozási szakértő hozzátette, hogy ha a lazac nem ízlik, más kiváló minőségű fehérjeforrás lehet a bőr nélküli baromfi, a tojás és a tofu. Ez különösen fontos a 65 év felettiek számára.

„A kutatások azt mutatják, hogy az idősek optimális fehérjebevitele 1-1,2 gramm [testsúlykilogrammonként] , amely magasabb, mint a felnőttek számára ajánlott napi 0,8 grammos általános ajánlás” – mondta.

Egyéb élelmiszerek, amelyek jót tesznek az időseknek
Bár a fehérje és az egészséges zsírok növelése feltétlenül jó ötlet az életkor előrehaladtával, Cook szerint az olyan leveles zöldségek, mint a kelkáposzta vagy a spenót szintén ésszerű kiegészítés, különösen, ha most nem eszünk belőlük nagy mennyiségben.

Dr. Clark pedig a gránátalmát ajánlotta, mint az oxidatív károsodások elleni küzdelemhez szükséges antioxidánsok gazdag forrását. Ezek az ellagitanninok nevű vegyületcsoportot is tartalmazzák.

„Az ellagitanninokat a bélbaktériumok egyes embereknél urolithin A nevű anyaggá alakítják át, és az urolithin A bizonyítottan ellensúlyozza az öregedés néhány hatását, beleértve az izomtömeg elvesztését. A gránátalma emellett gazdag rostforrás, (…) segít szabályozni a vércukorszintet, elősegíti a jóllakottságot, és véd a vastagbélrák ellen”.

Elolvasom a cikket